‘Waardeer het werk dat wij een leven lang presteerden en geef ons kansen om verder waardig deel te nemen aan het samenleven’. Dat is de permanente vraag van ouderen. Want dagelijks ervaren ouderen hier, in Europa en wereldwijd dat zij respect en middelen om waardig oud te worden missen.

Daarom een oproep:

• Waardeer de talenten van ouderen. Zie hen niet als een ‘restgroep’ die stilletjes onderworpen kan worden aan sancties en besparingen.
  • Maak waardig ouder worden mogelijk door fatsoenlijke pensioenen die boven de Europese armoedegrens liggen. Spreek niet over ‘activering’ van oudere werknemers maar creëer werkomgevingen waar langer werken haalbaar wordt.
  • Innoveer en kies voor ‘een zorgende samenleving’.
  • Maak tijd voor dialoog en overleg, ook met ouderen zelf, om de groeiende woede van mensen te stoppen en tot redelijke oplossingen te komen.
  • Langer leven biedt kansen in alle levensdomeinen en daagt alle beleidssectoren uit.

Als CD&V-senioren heeft onze werking een dubbele stroming. Wij zijn partij en we zijn beweging. Dat verbindt ons met tal van andere ouderenverenigingen in het middenveld. Het maakt ons ook specifiek. CD&V en de christendemocratie vormen de bedding en het referentiekader van onze werking. Een waaier aan functies en doelstellingen wordt gerealiseerd en vooropgesteld. In plaatselijke groepen van CD&V-senioren zijn zij uiteraard niet op een uniforme wijze herkenbaar.

Meer info : www.senioren.cdenv.be

Of neem contact op met de voorzitter van CD&V-senioren Izegem: Jos Vandewalle.