Op de Nieuwjaarsontmoeting van CD&V Izegem op zaterdag 2 februari in Kasteel Wallemote hebben de leden van de partij een nieuw bestuur gekozen. Ook alle geledingen krijgen nieuwe mensen aan het roer. Hier volgt het overzicht.

Voorzitter CD&V – Dimitri Verschoore

Dimitri Verschoore (37) wordt de kersverse voorzitter van onze partij. Hij is ploegleider mobiliteit van de stad Kortrijk. Daarnaast is hij spelend lid bij Koninklijke Harmonie Leo XIII Izegem en brandweerman in de zone Midwest. “Dat wet CD&V opnieuw meebouwen aan onze stad, is een opsteker. Als groep moeten we volop vooruit kijken met de kernwaarden van CD&V als uitganspunt. Respectvol samenleven en denken, onderbouwd en redelijk. Daar zetten we de komende jaren op in. Met Ann, als schepen van zorg kunnen we er trouwens mee voor zorgen dat niemand in Izegem achter blijft. CD&V Izegem staat er opnieuw. Een gedreven ploeg met sterke mensen. Ik ben blij dat ik daar leiding aan mag geven.”

Ondervoorzitter CD&V – Giovanni Seynhaeve

Creatieve duizendpoot Giovanni Seynhaeve (42) wordt onze nieuwe gedreven ondervoorzitter. “Samen met de rest van het team van CD&V Izegem wil ik ervoor gaan.  Met durf en ambitie, maar ook met respect tussen meerderheid en oppositie. Met een werking die de partij en onze ideeën in de kijker zet. Met ons christendemocratisch talent voor het ombuigen van negativiteit richting constructief en respectvol beweging maken. Samen met CD&V Izegem wil ik verbinden en motiveren. Deze lijst kan dat. Ons programma bewijst dat. Onze stad verdient dat.”

Voorzitter Jong CD&V – Emma Claeys

Emma Claeys (23) heeft een achternaam die een belletje doet rinkelen. Ze is lid van Volkskunstgroep die Boose en werkt mee aan het Wereldfestival Izegem. "Met enorm veel enthousiasme engageer ik me als jongerenvoorzitster in onze partij. Een mooie toekomst voor onze stad op maat van jong en oud, daar wil ik me voor inzetten.”

Voorzitter Vrouw en Maatschappij – Annelies Vandenbroucke

Annelies Vandenbroucke (31) werkt op de dienst medische registratie in het AZ Groeninge en vond vorig jaar haar weg naar CD&V Izegem. “Als voorzitter van Vrouw en Maatschappij wil ik onze vrouwelijke mandatarissen mee ondersteunen. Daarnaast wil ik vooral een lans breken voor vrouwen in jonge gezinnen. Deze groep moet de start van een gezin combineren met de uitbouw van een carrière. De categorie beslaat een groot deel van onze actieve bevolking. Net daardoor verdienen zij die extra ondersteuning.”

Voorzitter CD&V Senioren – Mauricette Deblauwe

Mauricette Deblauwe (69) was jarenlang het gezicht van het onthaal in de Sint-Jozefsziekenhuis en maakte ook meer dan twee legislaturen deel uit van de Izegemse gemeenteraad. Ze maakte zich verdienstelijk binnen de werking van heel wat sociale organisaties. “Met de bestuursdeelname van CD&V voelde ik de goesting om iets te betekenen opnieuw opborrelen. Dat er opnieuw jong geweld staat te springen, gaf me net nog dat extra duwtje om via dit voorzitterschap mijn steentje bij te dragen.”

• CD&V in Beweging