Gemeenteraadslid en fractieleider Ann Vanessche zal de CD&V-lijst trekken bij de verkiezingen in oktober van dit jaar. De partij kreeg eind vorig jaar een stevie klap te verwerken toen de gedoodverfde lijsttrekker Peter defreyne kwam te overlijden aan kanker, dus was het even afwachten wie de partij naar voor zou schuiven. De Kachtemse is binnen CD&V verantwoordelijk voor Vrouw & Maatschappij en werkt als regiomanager bij Markant Roeselare-Ieper; Verder zetelt ze ook in het schoolbestuur van de vrije basisschool in Kachtem.

Naast Ann staan ook de gemeenteraadsleden Isabelle busschaert en Yves Vierstraete weer op de lijst, net als de OCMW-raadsleden Eveline Christiaens en An Denys, terwijl Bram Decru, Emma Claeys, Lieselotte Lapere, Jan Claeys, Annelies Vandenbroucke, Simon  Walleghem en Dimitri Verschoore zeven nieuwe, jonge gezichten bij komen. Verder stellen ook Herman samoy, Dirk Ostyn en Hakeem Adesanaya zich kandidaat. Eerder werd al aangekondigd dat voormalig burgemeester Gerda Mylle de lijst zou duwen.

Bron: Het Nieuwsblad